Josh McDowell: Svedok (recenzia TOP knihy)

Kniha s podtitulom: „Myslel si, že pozná pravdu. Tak prečo utekal?“ Dielo, ktoré kresťanská beletria potrebovala ako soľ. Ide o detektívku so zaujímavým dejom, ktorý udrží pozornosť čitateľa až do poslednej strany.

Svedok je napínavý príbeh, v ktorom sa muž z Blízkeho východu stáva podozrivým z vraždy. Pri odhaľovaní jej strhujúcich okolností sa snaží dokázať svoju nevinu a stretáva sa s ľuďmi, ktorí poznajú Ježiša ako Cestu, Pravdu a Život. Román môže byť odpoveďou pre tých, čo pri hľadaní pravdy narazili na rôzne námietky proti kresťanstvu.

Kniha môže zaujať dnešného moderného človeka, ktorý je mimoriadne ovplyvnený kultúrou trilerov a kriminálok. Zároveň je to akčný príbeh obsahujúci evanjelium, takže môže nielen osloviť príbehom, ale i zasiahnuť srdce a myslenie čitateľa; kniha teda aspiruje na dobrý evanjelizačný materiál.

Marwan Accad spolu s bratom Ramym vlastnia bezpečnostnú spoločnosť, ktorá chráni významných ropných magnátov v Perzskom zálive. Marwan dostane však nečakanú misiu – egyptský milionár, ktorému bola jedného dňa zavraždená dcéra a unesená manželka ho vyzýva k odhaleniu pravdy a samotných osôb, ktoré za zločinmi stoja.

Marwanovi sa podarí odhaliť komplot, ktorého organizátorom, podľa všetkých indícií, je priamo milionárova manželka. Sú to však len prvé Marwanove stopy. Vo chvíli, kedy sa chystá o nich milionára informovať na stretnutí v Monte Carle, spustí sa na obidvoch streľba zo všetkých strán. Milionárovi nepriatelia si samozrejme uvedomujú, že druhá strana o nich vie viac než dosť a rozhodnú sa zlikvidovať všetkých svedkov. Milionár je zavraždený a Marwanovi sa zázrakom podarí uniknúť zo zraku protivníka. Od tejto chvíle sa stáva utečencom. V pätách je mu polícia, ktorá má podozrenie, že je vrahom egyptského milionára, a zároveň komplicom skutočných vrahov, pre ktorých je v skutočnosti nebezpečným svedkom. Za dramatických okolností, kedy mu vlastný brat napomáha k úteku len prostredníctvom telefónu, sa Marwanovi podarí dopraviť sa do Egypta. Tam má začať dočasný nový život s novou identitou, s novým menom. Stretáva tu dievča menom Dalia, ktorá ho očarí a Marwan na chvíľu zabúda na strašnú minulosť posledných dní. Aj milé dievča má však svoje tajomstvá a Marwan pomaly začína zisťovať, že Daliino tajomstvo je spojené s vierou v Boha. Marwan, ktorého život sa vďaka posledným udalostiam stal akčnejší, než predpokladal, si začína klásť otázky, čo bude s jeho budúcnosťou. Čo ho ešte čaká? Má sa uprostred kritických udalostí vôbec o koho oprieť? A čo je najťažšie, ako sa má vysporiadať s vinou, ktorá ho prenasleduje? Ako sa zbaviť klamstiev, do ktorých čím ďalej viac upadá? Na dlhé meditovanie a zváženie všetkých skutoční nemá čas, s každou nasledujúcou hodinou nemusí byť Marwan už medzi živými a je mu teda jasné, že Božie slovo, s ktorým sa nečakane stretáva na svojej ceste, mu napomáha k rýchlemu a jasnému rozhodovaniu ako ďalej pokračovať.

Z Monte Carla do Maroka, odtiaľ do Egypta a nakoniec do Petry. Marwana Accada prenasledujú za vraždy, ktoré nikdy nespáchal. Vďaka vyspelým technológiám sledovania je v okamihu vystopovaný každý jeho krok a tí, ktorých miluje, sa ocitajú v nepredstaviteľnom nebezpečenstve. Marwan Accad nechal za sebou trpkú minulosť, ktorá ho vybavila všetkým, čo potreboval na založenie úspešnej spoločnosti. Jeho budúcnosť je však plná neistoty a jeho každodenný život je lžou, v ktorej sa skazenosť a chamtivosť zahrávajú so srdcami a životmi ľudí. Kvôli čej pretvárke musí toto všetko podstúpiť? S časom opreteky sa pokúša odhaliť svojich prenasledovateľov a ich motív a popritom zisťuje, že za jeho unaveným životom sa skrýva niečo, čo ho môže zabiť naveky.

Čitateľ vidí názory Accada aj jeho prenasledovateľov, pretože každá postava rozoberá pravdu ukrytú za zločinmi. Po ceste Accad vediac, že ​​musí byť opatrný, rozlišuje komu môže a nemôže dôverovať, nachádza nové vzťahy plné nečakanej lásky. Uvedomuje si však, akú bolesť môže spôsobiť láska. V úžasnej scéne je Marwanov priateľ z detstva, Kadeem, nešťastne a nečakane zavraždený pri pomoci Marwanovi v jeho úkryte. Prostredníctvom tohto sa Marwan musí oboznámiť s úryvkom z Evanjelia podľa Jána 15:13, ktorý hovorí: „Nikto nemá väčšej lásky ako ten, čo svoj život kladie za svojich priateľov.“

Ako Marwan Accad putuje svetom, musí nájsť spôsob, ako dokázať svoju nevinu pri riešení pôvodného zločinu. V procese všetkého podvodu a násilia musí Accad zhodnotiť svoju vlastnú povahu a čo sa stane s ním, keď bude súdený pre svoje činy, a to ako človekom, tak i Bohom.

Hlavný hrdina nebojuje len s nepriateľmi, ale predovšetkým sám so sebou. V prvých kapitolách ho vidíme ako nespoľahlivého, ale samostatného a ​​inteligentného ​súkromného bezpečnostného agenta. Počas svojej cesty však zápasí s novými pocitmi, novými vzťahmi a dôvernými vecami. Tým, že zmäkne jeho tvrdé srdce a nechá ostatným preskúmať ho spolu s ním, sa Accad učí, čo to znamená milovať. Jeho život sa v príbehu radikálne mení, ako aj jeho osobnosť a charakter.

Autor diela Josh McDowell je americkým spisovateľom z Michiganu, v súčasnosti si na svoje konto pripísal 115 kvalitných publikácií.

Autorka recenzie sa zmieňuje: „Knihu Svedok som od Josha dostala osobne na festivale Campfest pred niekoľkými rokmi. Pýši sa jeho podpisom a vlastnoručným venovaním. Je to človek mimoriadne pokorný, usmievavý, pozitívne zmýšľajúci a nekonečne kreatívny, čo sa odráža aj v jeho knihách.“

Kde knihu kúpim?

alebo

Anežka Vargová

Anežka Vargová

• Počet článkov:  1
  •  |

Študentka FMK UCM v Trnave. Hovorí 7 svetovými jazykmi. Precestovala 21 krajín sveta. Venuje sa aktívne dobrovoľníckej činnosti a cestovaniu za vzdelaním. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné